Necunoscutul – Sandra Brown |recenzie|

Necunoscutul 1În clipa în care am terminat de citit această carte am regretat pe deplin momentele de amânare prin care am trecut în cele două luni în care am purtat peste tot cu mine romanul. Finalul mi-a dovedit, încă o dată, faptul că Sandra Brown este o autoare care, prin fiecare operă își surprinde cititorii. Atunci când, din întâmplare, ajungeam să pornesc o discuție despre această scriitoare cu o persoană care nu a citit niciun roman de-al ei, totul se rezuma la contraziceri. Sandra este privită ca o autoare strict de cărți romantice în care un cuplu duce o viață perfectă și pe care orice altă femeie ar fi geloasă, dar adevărul este că debutul și l-a făcut ca autoare de cărți polițiste, ca mai apoi ajungând să combine cele două genuri. Vă pot spune cu încredere că rezultatele ce au ieșit în urma muncii ei sunt de-a dreptul devorabile.

Am început să citesc această carte pentru că aveam nevoie de o lectură simplă, care să mă relaxeze atunci când prindeam 10 minute de timp liber. Mergând și foarte mult cu mașina în ultimul timp, am zis că ar fi alegerea perfectă: o carte micuță și ușoară. Nu am ales-o în urma unor recomandări sau după ce am citit despre ce este; aveam mai multe bilețele cu nume de cărți și aceasta a fost norocoasa aleasă. Ca de obicei, nu știam la ce să mă aștept, dar aveam o siguranță oarbă că povestea pe care urma să o descopăr va fi pe placul meu. Am înaintat destul de greu la început, nu se pornește cu o acțiune prea captivantă ci doar se prezintă personajele principale, statutul lor și câteva detalii care, dacă le remarci, te vor intriga să continui. Nu pot să clasific începutul ca fiind plictisitor, pentru că nu a fost, dar necesită destulă atenție ca să fie înțeles substratul pe care autoarea a dorit să îl ascundă printre replici.

Detaliile oferite cu măsură sunt numai bune pentru o nouă porție de interes asupra continuării. Ca la majoritatea cărților pe care le-am citit, și la aceasta se aplică regula presupunerilor eronate. Răsturnările de situație ce au loc pe parcursul cărții sunt de-a dreptul mărețe și surprinzătoare. Sandra Brown a relatat totul într-o manierăNecunoscutul 2 credibilă care determină cititorul să îi accepte punctul de vedere asupra întâmplărilor. Am căzut de fiecare dată în capcană formându-mi o idee cu privire la ce va urma și, când mă așteptam cel mai puțin, totul lua o întorsătură la care nu m-aș fi gândit niciodată.

Emory este personajul principal feminin care pe parcursul romanului a trecut prin schimbări radicale în ceea ce privește stilul de viață. Este doctor pediatru și împreună cu Alice, cea mai bună prietenă a ei, și Neal, un asociat, conduc o clinică de pediatrie de renume. Este implicată în numeroase proiecte de caritate, donații și maratoane. Cele din urmă ajung să fie motivul schimbării radicale din viața ei. Soțul ei, Jeff, pare să nu fie un susținător prea mare repetându-i că sănătatea ei este pusă în pericol din cauza efortului prea puternic pe care îl face. Nu am fost o fana a lui Jeff încă de la început, comportamentul lui față de soție nu este unul de admirat.

Necunoscutul cu care veți face cunoștință în munți este un adevărat bărbat intimidant. Fiecare apariție a lui lasă o urmă de mister și niciodată nu știi ce să crezi și ce nu din faptele și vorbele lui. Este, cu adevărat, o apariție diferită în viața „doctoriței scumpe” iar procesul de acceptare a situației în care se află este unul palpitant. Caracterul femeii este supus la schimbări majore datorită acestei întâlniri iar persoane ce devine este mai mult pe placul meu. O determină să fie mai încrezătoare în ea și să ia decizii care nu îi vor mai 79143afaa76225acb57e1fe5ba6a30cfface rău. Hotărârea Necunoscutului de a-și ascunde identitatea o face pe Emory să fie și mai interesată de el iar ceea ce ar putea ieși din toată această învălmășeală nu are cum să nu vă fi intrigat și pe voi.

Fiind un roman în care romanticul se împletește cu polițistul, am avut parte de secvențe în care detectivi și agenți federali urmau diferite piste spre rezolvarea cazului de dispariție în jurul căruia se învârte întreaga acțiune. Cercetări, întrebări indiscrete și multe presupuneri fac ca acțiunea să fie una alertă. Multă lume îmi spune că aș fi bună de detectiv, că mereu ajung să aflu lucruri despre oameni, chiar de la ei, fără să își dea seama, dar chiar și cu aceste „calități” ale mele nu am reușit să anticipez adevărul. Acuza este aruncată spre mai multe persoane iar aflarea întregului adevăr este de-a dreptul șocantă pentru toate persoanele implicate în caz.

Nu este o carte romantică în care sunt integrate secvențe polițiste ci este un roman polițist în care firul acțiunii avea nevoie și de câteva secvențe romantice.

Voi ați citit vreo carte scrisă de Sandra Brown? Ce părere aveți de stilul ei? Eu o sa mai citesc și alte romane pentru că ador poveștile ei.

• Titlu original: Mean Streak